Predaj zabehnutej firmy: Ako riešiť marketing? Kde hľadať kupcov? (Druhá časť)

Intro

V prvej časti tohto blogu o marketingu predaja firmy sme sa zaoberali stratégiami, ktoré je vhodné zvážiť pri predaji zabehnutej firmy. V tejto, druhej, časti sa budeme venovať problematike toho kde by ste mali informácie o predávanej firme zverejniť.

Kde zverejniť informácie o predaji zabehnutej firmy?

Existujú samozrejme viaceré možnosti – niektoré viac, niektoré menej diskrétne. V tejto sekcii si predstavíme tri najčastejšie metódy marketingu predaja zabehnutej firmy.

  1. Tou najčastejšou je okruh známych. Veľa ľudí sa pri predaji firmy obracia práve na blízke okolie. Biznis partneri, právnik, účtovníci, ale aj rodinní známi sú pri tomto type marketingu najčastejšie oslovovaní. Hľadanie kupca v blízkom okruhu však nemusí byť tou najšťastnejšou voľbou. V prvom rade si pri takomto predaji nedokážete ustriehnuť súkromie. Ak firmu predávate cez známych je takmer isté, že v okolí vzbudíte rozruch. Navyše, tento typ marketingu je dosť obmedzený čo sa týka svojho dosahu, a preto aj v prípade nájdenia kupca, nemusíte dôjsť k tej najlepšej ponuke za Vašu ťažko vybudovaný firmu.
  1. Druhou možnosťou je kontaktovanie profesionálnej brokerskej firmy, ktorá má prístup k databázam investorov a vie vystupovať vo Vašom mene – ochráni teda aj Vaše súkromie. Brokeri zaoberajúci sa predajom zabehnutých firiem Vám poskytnú špičkový servis – od nájdenia kupujúceho, cez prípravu podkladov a poskytnutie odborného poradenstva, až po prípravu zmlúv o predaji. Tu však počítajte aj s prémiovou cenou za ich služby. Brokerské firmy si pri úspešnom predaji účtujú 3-10% z predajnej ceny ako províziu za svoje služby. Navyše, niektoré poplatky môžu byť účtované aj v prípade neúspešnej transakcie (napr. príprava due diligence dokumentov). Ak máte záujem o poradenstvo neváhajte nás kontaktovať – radi Vám odporučíme na koho sa obrátiť.
  1. Treťou a najmodernejšou možnosťou je predaj pomocou internetových portálov, ktoré sa venujú exkluzívne predaju zabehnutých firiem. Vo svete je takýto spôsob značne rozšírený nielen vďaka svojej výhodnosti, ale aj vďaka svojej efektivite. Našťastie už aj na Slovensku máme podobnú službu v podobe nášho portálu PredajFirmu.sk Portál slúži ako exkluzívne trhovisko pre zabehnuté firmy. Jednoducho si tu zaplatíte inzerát a priamo komunikujete s potenciálnymi záujemcami. Právny a finančný servis pri nájdení kupca sa v takomto prípade rieši cez firemných právnikov a účtovníkov, alebo pomocou externej firmy, ktorá sa na takéto transakcie špecializuje. V prípade väčších firiem určite odporúčame zapojenie expertov. Transakcia predaja vie byť komplikovaná nielen z právneho, ale aj daňového hľadiska. Ak máte záujem o poradenstvo neváhajte nás kontaktovať – radi Vám odporučíme na koho sa obrátiť.

Výhody pre predávajúcich a kupujúcich pri použití portálu PredajFirmu.sk:

Výhody pre predávajúcich:

  • Jednoduché pridanie firmy na portál a efektívny prístup k investorom.
  • Úplná kontrola nad zverejnenými údajmi.
  • Prémiový komunikačný kanál za výhodnú cenu.
  • Kontakt na overených poradcov. PredajFirmu.sk Vás vie nasmerovať tým správnym smerom pokiaľ ide o poradenstvo pri predaji spoločnosti. Či už sa jedná o právne, alebo daňové aspekty predaja, poradíme Vám na koho sa môžete obrátiť.

Výhody pre investorov:

  • Jednoduchá orientácia v zverejnených ponukách (Rozdelenie podľa odvetvia/cenovej hladiny/regiónu).
  • Šetrí čas – na portáli sa nachádzajú len administrátorom schválené ponuky. Aj keď výskyt zavádzajúcich inzerátov nevieme úplne vylúčiť, ich podiel na celkovom počte je zanedbateľný. Investori teda nestrácajú čas pozeraním neopodstatnených, alebo zavádzajúcich ponúk.

Veríme, že Vám náš blog pomohol v orientácii ohľadne marketingu predaja firmy. Ak máte nejaké otázky, tak nás neváhajte kontaktovať. Prajeme Vám úspešný predaj.

Váš Tím PredajFirmu.sk

keyboard_arrow_up